Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu
Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:
Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)
Pogledaj i ti najveću ponudu fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!
BEST BUY ponuda
Najpopularniji komplet utega i šipki za vježbanje kod kuće. Pogodan za izvođenje više od 100 vježbi. Zaliha je ograničena!
Kao kod odabira bilo kojeg drugog proizvoda, tako i kod bicikla, nameće se uvijek jedno pitanje - kako odabrati najbolji bicikl za sebe?
S obzirom na to da danas postoji jako puno različitih modela i tipova bicikala, jednostavno je izgubiti se u samoj količini ponude.
Generalna obilježja tipova bicikala
Generalna obilježja tipova bicikala su sljedeća:
- MTB - sportski brdski bicikl širokih guma, robusnijeg okvira na kojem vozač sjedi u ravnini s upravljačem i nagnut je prema naprijed, bicikl načelno dizajniran za vožnju po prirodi, po šumskim i brdskim putevima. Modeli MTB bicikala dolaze u tri različite dimenzije kotača, 26", 27,5" i 29", uz još dvije opcije veličina guma "27,5+" i "fat".
- Cestovni bicikl - sportski bicikl namijenjen isključivo vožnji po cesti, tankih guma koje moraju biti jako napumpane (7-11 Bar), najbrži tip bicikla.
- Cross bicikl - bicikl koji ima kotače veličine cestovnog, ali sa širim gumama koje imaju ripne tako da je namijenjen za vožnju po kombiniranim podlogama, cesti, asfaltu i utabanim putevima i makadamu. Dolazi s kotačima 28" veličine.
- Trekking bicikl - najjednostavnije bi bilo opisati ovaj tip kao "cross s opremom". Ovo je bicikl za putovanja koji ima svu potrebnu opremu, kao šta su blatobrani, nosač bisaga, integrirana svjetla itd.
- Gradski bicikl - najkomfornija varijanta bicikla, namijenjena prvenstveno ugodnosti vožnje. Radi se o najtežem tipu bicikla, opremljenom dodacima za gradsku vožnju po svim vremenskim uvjetima (blatobrani, svjetla, nosač tereta). Proizvodi se u dvije opcije veličine kotača, 26" i 28".
Nakon ovog vrlo tipskog i općenitog opisa bicikala ključno je znati odgovor na jedno pitanje: "Za što meni zapravo treba bicikl i šta je očekujem od bicikla?"
Mnogo kupaca već unaprijed zna što želi i već su donijeli odluku koji tip bicikla traže. Uglavnom su te odluke donesene temeljem izgleda samog bicikla i njegove cijene. Rjeđe je odluka donesena uzimajući u obzir samu namjenu bicikla.
U nastavku teksta malo ćemo detaljnije raščlaniti svaki pojedini tip bicikla, objasniti njegove prednosti i mane te razloge zašto ga odabrati.
MTB ili mountain bike
MTB je bicikl sportske geometrije kod kojega je, ako je pravilne veličine za vozača, sjedalo postavljeno u visini s upravljačem ili čak više od upravljača. Zbog same namjene bicikla, vožnje po terenu, tako se daje vozaču pozicija optimalne upravljivosti. Ono šta je zadnjih nekoliko godina (konkretno od 2014.) unijelo pomutnju u tržište je ubacivanje nove dimenzije kotača. Uz već postojeće 26" i 29" tržište su preplavili modeli s kotačem od 27,5".
Logika iza te odluke je sljedeća: 26" je najmanji kotač i kao takav je najupravljiviji, ali i najsporiji. 29", kao standard za cross country natjecanja najvišeg nivoa je manje upravljiv od 26", ali je brži od 26". Stoga, 27,5" je proizveden kao kompromis između brzine i upravljivosti.
Da ne ulazimo previše u raščlambu samih tipova unutar iste kategorije, ovo su glavna obilježja:
Bicikl s 29" gumama je najbrži od ove tri veličine, veliki kotač prelazi preko manjih prepreka najlakše, ali s obzirom na to da ima najveći kotač, najteže ga je inicijalno pokrenuti iako najbolje zadržava brzinu. Dolazi uglavnom na biciklima s prednjom suspenzijom od 80-140mm hoda, ovisno o tipu i naravno, cijeni samog bicikla. Bicikli s kotačima od 29" su idealno rješenje za visoke vozače. 29" MTB ima obruče dimenzije 28" (kao i cross bicikl) samo šta su malo uži. Taj dodatan 1" ide na debljinu gume.
27,5" je najrasprostranjenija dimenzija kotača s obzirom na to da je to dimenzija koju proizvođači koriste od jeftinijih cross country bicikla s prednjom suspenzijom hoda 80mm pa sve do profesionalnih dowhnill bicikala s hodom prednje vilice od 200mm hoda. Sama oprema bicikla ovisi o cijeni. Bicikli s ovom veličinom kotača imaju i najveći spektar veličina okvira, od XS do XL.
26" je veličina kotača koja je i dalje prisutna, ali je u principu ograničen na najpovoljnije modele i na modele namijenjene nižim vozačima i djeci.
Kočnice su ili v-brake ili diskovi, ovisno o cjenovnom razredu samog bicikla.
Ponudu MTB bicikala pogledajte na Bike.hr webshopu.
Cestovni bicikli
Cestovni bicikl je ono šta se kolokvijalno zove i "specijalka", bicikl za vožnju po cesti, po asfaltu. Ima najtanje gume koje se moraju pumpati na najveći tlak i zbog toga je najbrži (jer gume rade najmanji otpor) i najtvrđi je za voziti jer nema nikakvu suspenziju. U pravilu će bolji bicikli imati vilicu koja je kombinacija aluminija i karbonskih vlakana ili čistu karbonsku.
Cestovni bicikl neće nikad imati vilicu s suspenzijom. Vozač cestovnog bicikla sjedi iznad razine guvernala u sportskoj poziciji, nagnut nad guvernal.
Ponudu cestovnih bicikala pogledajte na Bike.hr webshopu.
Cross bicikli
Ovo je univerzalna varijanta bicikla. Univerzalna zbog toga šta ima omjer pogona i mjenjača koji omogućava i brzu cestovnu vožnju i vožnju po gradu uz manji napor nego kod brdskog bicikla kao i vožnju uzbrdo.
Gume su mu uže nego one na brdskom biciklu pa zbog toga ima manji otpor kotrljanja i čini taj bicikl bržim po cesti. Također ima i prednju suspenziju, poput MTB-a, ali manjeg hoda nego MTB (60-80mm hoda). Pozicija sjedenja na cross biciklu je drugačija nego na MTB-u i cestovnom biciklu, zbog drugačije geometrije.
Nerijetko cross bicikli dolaze s lulom guvernala kojoj se može podešavati nagib, samim time i regulirati sjedi li se na njemu uspravnije ili nagnutije prema naprijed.
Cross bicikli dolaze s pripremom za montažu blatobrana i stražnjeg nosača tereta šta ih čini tipom bicikla koji je jednostavno prilagoditi potrebama vozača.
Gume na cross biciklima se pumpaju na veći tlak nego MTB (jer su i uže od MTB guma), ali na manji tlak nego gume na cestovnom biciklu, jer su šire nego gume na cestovnjaku. Kočnice na cross biciklima su ili v-brake, na jeftinijim modelima ili diskovi, baš poput MTB bicikala.
Ponudu cross bicikala pogledajte na Bike.hr webshopu.
Trekking bicikli
Najjednostavnije opisano, trekking bicikl je opremljena varijanta cross bicikla, opremljenog za dulje ture. Specifikacije i geometrija, veličina kotača i tip mjenjača je najsličniji čistom cross biciklu.
Dolaze ili s klasičnim kočnicama (v-brake ili kantilever) ili s diskovima (mehanički ili uljni).
Ponudu trekking bicikala pogledajte na Bike.hr webshopu.
Gradski bicikli
Bicikl kojem je namjena vožnja po gradu. Geometrija im je takva da se na njima sjedi najuspravnije od navedenih kategorija i da ih se vozi uz najmanje tjelesnog napora. To se postiže širokim guvernalom, zakrivljenim prema vozaču i adapter lulom kojom se može regulirati blizina upravljača.
Ono šta čini gradski bicikl posebnim u odnosu na ostale je to što će gradski bicikl imati najdeblje i najveće sjedalo. Primarna svrha gradskog bicikla je lagana vožnja po gradu, ali ne preduga tako da taj debeli sic ne radi smetne pri pedaliranju i ne žulja bedra.
Osim debelog sjedala, gradski bicikl će biti kompletno opremljen dodatnom opremom poput blatobrana, nogara, štitnika lanca, nosača tereta.
Kotači na gradskim biciklima dolaze u dvije veličine, 26" i 28", a gume su im debele poput guma na cross biciklima ili deblje, samo šta su glađe. Ovaj tip bicikla dolazi sa nekoliko verzija mjenjačkih tipova - od modela bez brzina (odnosno sa samo jednom, pogonskom brzinom), preko sistema s mjenjačem u glavčini pokretanih lancem ili remenom ili pak s klasičnim mjenjačima kakve imaju cross ili trekking bicikli. Bicikli sa zatvorenim sistemom brzina ili sa samo jednom brzinom u pravilu će imati stražnju torpedo kočnicu. Prednja će biti obična, v-brake.
Ovo je po kilaži najteži tip bicikla upravo zbog toga šta je njemu primarna svrha ugodnost u vožnji i komfor, a ne brzina.
Ponudu gradskih bicikala pogledajte na Bike.hr webshopu.
Zaključak
Iako će mnogi odluku o kupnji bicikla donijeti na temelju financijskih mogućnosti i izgleda bicikla, naš savjet je da svakako u računicu uključite i namjenu bicikla, odnosno način vožnje kojim ćete svoj budući bicikl voziti.
Kupnja bicikla je dugoročna investicija te je stoga najbolje učiniti je najboljom za svoje buduće uživanje s vašim dvokotačnim ljubimcem.
Objavljeno 16.08.2019.